18 oktober 2015

#50books vraag 38: twee keer lezen

Vraag 38:
Lees jij wel eens een boek opnieuw, en zo ja, waarom doe je dat? En zo nee, waarom niet?

Kan er heel kort over zijn: ja. Wat een heel korte blogpost zou worden, maar ik kan er wel wat meer over vertellen.
Ik heb een aantal boeken waar ik dol op ben en dus meerdere keren heb gelezen. Ook ben ik een liefhebber van fantasy. Fantasyschrijvers zijn erg goed in het schrijven van series en hun fans laten wachten op het volgende deel. Als het volgende deel dan verschijnt, zit ik me toch wel af te vragen wat er ook al weer gebeurd is in de vorige delen. Met andere woorden, ik begin overnieuw. Met die series zit je onvermijdelijk met dingen die je over het hoofd ziet, als je het de eerste keer leest. En dan is het wel handig om overnieuw te beginnen.

De laatste reden: ik lees graag ’s avonds voor het slapen gaan en heb één wijze les geleerd in al die jaren. Nooit een boek meenemen dat nieuw is en waar nog maar een paar hoofdstukken van gelezen hoeven te worden. Gegarandeerd dat je het dichtklapt, op de klok kijkt en verwonderd ziet dat het erg laat/vroeg is.

#50books is in 2013 begonnen door @petepel, in 2014 voortgezet door @drspee en in 2015 weer overgenomen door @petepel.
Deze #50books vraag vind je hier.

Geen opmerkingen: