24 september 2006

Films en theater

Tijd voor een extra projectje: films die over theater gaan of waar theater een belangrijke rol speelt:
An awfully big adventure (1995)
Film met Alan Rickman en Hugh Grant naar een roman van Beryl Bainbridge

Being Julia (2004)
Film met onder andere Annette Bening naar een roman van W. Somerset Maugham (Theatre, 1937)

The Dresser (1983)
Film met Albert Finney en Tom Courtenay naar het toneelstuk van Ronald Harwood

Noises off (1992)
Film met onder andere Michael Caine en John Ritter naar het toneelstuk van Michael Frayn

To be or not to be (1985)
Film met Mel Brooks, Anne Bancroft, Tim Matheson

After the rehearsal (1984)
Film van Ingmar Bergman met Erland Josephson [et al.]

En ik had er nog meer maar die staan dus in een documentje op mijn werk. Dat heb je ervan als je op twee plekken dingen bewaart.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ben ik mijn opa aan het googelen (Nico Edelenbosch) kom ik dit tegen.. Jmmr dat je zijn stuk niet leuk vond =)