15 augustus 2015

De blogs die ik niet schrijf

Ik had al een tijdje een idee in mijn notitieboekje over de blogs die ik niet schrijf. Toen kreeg ik @Petepel’s verhaal “Waarover ik niet blog” onder ogen en ik moest grinniken. We hebben een andere insteek, maar het komt op hetzelfde neer.

Ik kan ontzettend twijfelen over stukken waar ik mee bezig ben. Zoals het verhaal over de smoor in hebben dat ik schreef toen ik inderdaad zwaar de smoor in had. Vervolgens heb ik het laten zitten. En waarom? Omdat mijn stemming omsloeg. Tijdens het (lange) proces van schrijven ging ik van die smoor naar een veel beter gevoel, waardoor het onderwerp niet zo belangrijk meer was.

Een ander idee, twee blogs over hetzelfde boek, kwam niet uit de startblokken, maar de ideeën voegden zich samen tot één verhaal voor #50books. Het boek in kwestie is een mooie aanvulling voor mijn romans over toneel-serie en leende zich prima voor een antwoord op één van de wekelijkse #50books vragen.

Waarover ik ook niet blog: het leven zonder internet. Mijn modem staakte op zondagmiddag. Mijn eerste reactie: ergernis. Met mijn alles-in-een abonnement bij die maatschappij beginnend met een Z, had ik geen internet, geen Wi-Fi en geen telefoon. Het modem is twee maanden oud, reden tot nog grotere irritatie. Dat was een mooi onderwerp geweest voor de #WOT 32 van een week eerder.
Ik kan prachtige verhalen doen over wat ik allemaal doe zonder internet, maar de waarheid is wel dat ik waanzinnig smokkel omdat ik overdag op mijn werk wel online ben. Maandag zag ik pas weer mail en Wordfeud. Beiden hebben het uitstekend gered zonder mij.

Wel bloggen over het fenomeen niet bloggen, zijn meer mensen daarmee bezig?

Geen opmerkingen: