26 oktober 2015

#50books vraag 39: boekherinneringen

Vraag 39:
Weet jij van elk boek in je verzameling waar je het gekocht hebt of van wie je het hebt gekregen?

In mijn boekenkast staat één boek met een heel verhaal aan de binnenzijde. Gekregen toen ik (eindelijk) mijn rijbewijs haalde. Dat was ‘Stormen over Troje’ van Marion Bradley. De precieze datum van die gelegenheid? Geen idee, dat heb ik er namelijk nooit bij gezet, maar het zal gezien de datum van uitgave toch ongeveer 28 jaar geleden zijn geweest.

Verder heb ik geen idee. Sommige boekbezitters noteren keurig in elk boek wanneer en bij welke gelegenheid het boek is gekocht of gekregen, maar zo’n boekbezitter ben ik nooit geweest. Ik heb een goed gevulde boekenkast waarvan Librarything me vertelt dat er ruim 800 in staan. Als ik ervoor ga staan, kan ik van sommige boeken nog vertellen hoe ik ze gekocht of gekregen heb, maar van de meeste boeken lukt dat niet meer.

Bloggen over boeken
Wat helpt bij herinneringen over boeken is erover bloggen. De laatste jaren ben ik twee keer naar de Deventer boekenmarkt geweest en twee keer heb ik er over geblogd. Eén boek heb ik op de boeken- en antiekmarkt in Den Haag gekocht en heb er onmiddellijk over geblogd. Voor die boeken is het dus duidelijk, maar veel duidelijker zal het bij mij niet worden.

#50books is in 2013 begonnen door @petepel, in 2014 voortgezet door @drspee en in 2015 weer overgenomen door @petepel.
Deze #50books vraag vind je hier.



Geen opmerkingen: